Dr Joe Dispenza, 2. dio – model mozak-tijelo

Knjiga “Breaking the habit of being yourself” bila je korak naprijed u razumijevanju funkcioniranja mozga i tijela. Prve uvide u to dobio sam pročitavši knjigu Dr Candance Perth “Molekula emocije”, znanstvenice koja je uvelike pridonjela otkrivanju neurotransmitera (izuzetno zanimljiva knjiga, preporučam svakako). Dr Perth je isto tako bila jedan od govornika u filmu “What the bleep do we know?”.

U svojoj gore spomenutoj knjizi, Dr Dispenza, na čitatelju vrlo jednostavan način, objašnjava i približava funkcioniranje modela mozak-tijelo (za one koje žele saznati više, pogledajte njegovo TED predavanje ispod), da bi na kraju knjige ponudio set meditacija kao sredstvo za rad na sebi.

Meditacija je danas više nego kolokvijalna riječ. Većina ljudi ju poistovjećuje sa mirnim sjedenjem zatvorenih očiju. Meditacija je tehnika, način mijenjanja frenkvencije moždanih valova iz beta stanja u alfa, thetha, delta i gama frekvencije. Zvuči komplicirano, a u stvarnosti i nije. Potrebno je naučiti umiriti tijelo i dah, da bi bili u stanju što više naše svjesnosti usmjeriti na mentalne aktivnosti. U praksi nekim ljudima to ide lakše, nekima teže, ali svi to mogu savladati.

Ono što je meni bilo novo i sa čime sam se ja po prvi puta u tolikoj mjeri susreo u meditativnim tehnikama bilo je poimanje prostora. Unutarnjeg (tijela) i vanjskog (aure, te prostorije u kojoj se nalazimo). I to je za mene bilo otkriće. Otkriće u smislu da sam u puno kraćem vremenu mogao kvalitetnije preusmjeriti doživljaj sebe sa tijela na misli. Ono što me još više iznenadilo bilo je da su i moji vježbači imali ista iskustva kada sam taj pristup primjenio u našim meditacijama.

Podijeli

Share on facebook
Share on twitter
Share on pinterest
Share on email

Pridružite nam se danas